Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Muzyka
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Mouseion
(4)
Autor
Bichler Hans
(2)
Bichler Maria
(2)
Fendt Leopold
(2)
Keglmaier Christa
(2)
Metten Elfried
(2)
Metten Irmengard
(2)
Neunhoeffer Frieder
(2)
Obermayer Ernst
(2)
Radecker Helga
(2)
Regul Norbert
(2)
Renz Albrecht
(2)
Ruhland Elisabeth
(2)
Ruhland Konrad
(2)
Schubert Venanz
(2)
Thurmair Veronika
(2)
Walch Hans
(2)
Winner Siegfried
(2)
Bach Johann Sebastian
(1)
Cavalli Francesco
(1)
Leoninus. Alleluia : Pascha nostrum immolatus est Christus : [Alleluia und Vers aus der Ostermesse, Organum Duplum aus dem Magnus liber organi de gradali]
(1)
Perotinus. Alleluia : Pascha nostrum immolatus est Christus : [Alleluia und Vers aus der Ostermesse, Organum Triplum]
(1)
Perotinus. Benedicamus Domino : [Organum Triplum]
(1)
Rok wydania
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
1201-1300
(2)
1101-1200
(1)
1301-1400
(1)
Kraj wydania
Niemcy
(2)
Język
łaciński
(2)
Przynależność kulturowa
Muzyka liturgiczna europejska średniowieczna
(2)
Temat
Bach, Johann Sebastian (1685-1750)
(1)
Cavalli, Francesco (1602-1676)
(1)
Leoninus (fl. 1150-ca 1201)
(1)
Perotinus (fl. ca 1180-ca 1230)
(1)
Gatunek
Conductus
(2)
Motet
(2)
Muzyka religijna
(2)
Muzyka wokalna
(2)
Organum
(2)
Hymn (utwór muzyczny)
(1)
Sekwencja (utwór muzyczny)
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
Messa Concertata / Pier Francesco Cavalli. - Hamburg : Teldec Telefunken-Decca Schallplatten, 1976. - 1 płyta : analogowa, 33 1/3 obrotu na minutę, stereofoniczna ; 30 cm.
(Das Alte Werk)
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
(Rekord przeznaczony do dalszego opracowania.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mouseion
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P0178/MK (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
Ars Antiqua : fruehe Mehrstimmigkeit : Organum, Motette, Conductus. LP 1. - [Hamburg] : Teldec Telefunken-Decca Schallplatten, [1969]. - 1 płyta (z kompletu 2) : analogowa, 33 1/3 obrotu na minutę, sterofoniczna ; 30 cm.
(Das Alte Werk)
Ars Antiqua : wczesna wielogłosowość : organum, motety, conducti. Album dwupłytowy w pudełku. Brak drukowanej wkładki.
Zawiera [Strona 1]: Alleluia : Pascha nostrum immolatus est Christus : [Alleluia und Vers aus der Ostermesse, Organum Duplum aus dem Magnus liber organi de gradali] / Magister Leoninus (tenor, schola) [6:15]. Alleluia : Pascha nostrum immolatus est Christus : [Alleluia und Vers aus der Ostermesse, Organum Triplum] / Magister Perotinus Magnus (2 tenory, schola, flet prosty, cynk) [9:42]. Ave virgo virginum : [Marien-Conductus, 3-stimmig] (3 głosy męskie) [1:56]. Benedicamus Domino : [Beatis nos adhibe] : [3-stimmige Motette über dem Versikel Benedicamus Domino] (2 tenory, 2 tenory, 4 basy) [3:20].
Zawiera [Strona 2]: Judea et Jerusalem : [Responsorium der Weihnachtsvigil, Organum Triplum, Notre Dame-Schule] (2 tenory, schola, 3 fidele, organy) [7:22]. O Maria maris stella : [Marien-Motette über dem Tenor Veritatem] (tenor, 3 fidele, krzywuła tenorowa) [1:03]. Kyrie virginitatis amator : [tropiertes Kyrie (identisch mit dem Kyrie fons bonitatis der II. Choralmesse)] (tenor, mała i duża schola) [6:27]. Vetus abit littera : [4-stimmiger Conductus] (3 dyszkanty, 2 tenory, 2 tenory, 3 tenory) [2:50]. Benedicamus Domino : [Organum Triplum] / [Magister Perotinus Magnus] (2 tenory, 2 tenory, 4 basy, flet prosty, 3 fidele) (3:51)].
Wykonawcy (dla obu płyt): Capella antiqua München (mit Originalinstrumenten): Konrad Ruhland (tenor), Norbert Regul (tenor), Elfried Metten (tenor), Leopold Fendt (tenor, organy, krzywuła), Hans Bichler (tenor, organy), Hans Walch (tenor, flet prosty, krzywuła), Siegfried Winner (bas), Frieder Neunhoeffer (bas, cynk), Ernst Obermayer (bas, fidel), Venanz Schubert (bas), Albrecht Renz (cynk), Veronika Thurmair (fidel), Elisabeth Ruhland (sopran, fidel, dzwonki), Helga Radecker (sopran), Christa Keglmaier (sopran), Maria Bichler (sopran), Irmengard Metten (sopran) ; Konrad Ruhland, dyrygent.
Nagranie: 1968, Möschenfeld bei München.
Śpiew w języku łacińskim.
Źródła (dotyczy obu płyt): "1. Die vier grossen Notre-Dame-Handschriften: Codex Wolfenbüttel 677 (Helmstedt 628) (W1) ; Codex Wolfenbüttel 1099 (Helmstedt 1206) (W2) ; Codex Florenz, Bibl. Laur. Pluteus 29, I (F) ; Codex Madrid, Bibl. nac. olim Hh 167 (Ma) -- 2. Die zentralen Motettenhandschriften: Codex Montpellier, Fac. med. H 196 (Mo) ; Codex Bamberg Ed. IV, 6 (Ba) ; Codex Las Huelgas (Hu) -- 3. Die übrigen verwendeten Handschriften: London, Br. Mus. Add. 27630 ; London, Br. Mus. Arundel 248 ; London, Br. Mus. Harl. 978 ; Prag, Univ. Bibl. VI G III a ; Darmstadt 3317 ; Diessen, Clm. 5511 ; Mossburg, Univ. Bibl. München 156 (von 1360) ; Polling, Clm. 11764 (14. Jahrhundert)."
Utwór 9 opisany jako anonimowy, w póżniejszych wydaniach jako autor utworu 9 podany Perotinus.
Opis na podstawie źródeł internetowych, http://www.worldcat.org/title/ars-antiqua-fruhe-mehrstimmigkeit-organum-motette-conductus/oclc/870099177 i innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mouseion
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P0008-0009/MK (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
Ars Antiqua : fruehe Mehrstimmigkeit : Organum, Motette, Conductus. LP 2. - [Hamburg] : Teldec Telefunken-Decca Schallplatten, [1969]. - 1 płyta (z kompletu 2) : analogowa, 33 1/3 obrotu na minutę, sterofoniczna ; 30 cm.
(Das Alte Werk)
Ars Antiqua : wczesna wielogłosowość : organum, motety, conducti. Album dwupłytowy w pudełku. Brak drukowanej wkładki.
Zawiera [Strona 3]: Deus in adiutorium : [3-stimmiger Conductus] (tropierter Eingangsversikel)] (3 głosy męskie (w podwójnej obsadzie)) [1:48]. Alle psallite cum luia : Alleluia : [3-stimmige Motette] (3 głosy męskie (w podwójnej obsadzie), chór) [1:35]. Verbum bonum et suave : [2-stimmige Sequenz für Marienfeste] (2 tenory na zmianę z chórem) [3:02]. Sanctus : [2-stimmiger Messesatz] (2 tenory na zmianę z chórem) [2:48]. Belial vocatur : [4-stimmige Motette] (2 tenory, 2 tenory, 2 krzywuły) [1:12]. Salve virgo virginum : Omnes : [3-stimmige Motette] (2 tenory, cynk, flet prosty, fidel i krzywuła, [dzwonki]) [1:15]. De se debent bigami : Kyrie : [3-stimmige Motette, zweitextig] (2 fidele, schola, organy, 2 tenory i cynk, fidel, schola i organy) [1:28)]. Victime paschali laudes : [2-stimmige Sequenz für Ostern] (2 tenory, schola) [2:27]. Ave gloriosa : Ave virgo regia : Domino : [3-stimmige Motette, zweitextig] (tenor, 2 tenory, schola) [2:00]. Ave gloriosa mater salvatoris : [3-stimmiger Conductus)] (3 głosy męskie (w podwójnej obsadzie)) [1:55].
Zawiera [Strona 4]: Kyrie magne deus potencie : [2-stimmiges tropiertes Kyrie (V. Choralmesse))] (3 tenory na zmianę z chórem) [4:03]. Brumas e mors : Homo luge : Homo miserabilis : [3-stimmige Motette, dreitextig] (2 fidele i 2 tenory, 2 tenory i 2 fidele, 2 tenory i fidel i krzywuła) [2:10]. Flos ut rosa floruit : [2-stimmiger Weihnachtsconductus] (2 kantorów na zmianę ze scholą) [1:35]. Jube domne benedicere : Primo tempore : [3-stimmige Lesung aus der Weihnachtsmatutin] (schola, 3 kantorów, schola) [2:25]. Lux vera lucis radium : [2-stimmiger Hymnus für die heilige Ludmilla] (2 głosy męskie (w potrójnej obsadzie)) [2:40]. In illo tempore : Egressus Jesus : [1- bis 3-stimmiges Evangelium vom Kirchweihfest] (3 głosy męskie) [5:25]. Salve virgo virginum : [3-stimmiger Conductus mit Refrain] (3 głosy męskie (w potrójnej obsadzie), dzwonki) [2:03].
Wykonawcy (dla obu płyt): Capella antiqua München (mit Originalinstrumenten): Konrad Ruhland (tenor), Norbert Regul (tenor), Elfried Metten (tenor), Leopold Fendt (tenor, organy, krzywuła), Hans Bichler (tenor, organy), Hans Walch (tenor, flet prosty, krzywuła), Siegfried Winner (bas), Frieder Neunhoeffer (bas, cynk), Ernst Obermayer (bas, fidel), Venanz Schubert (bas), Albrecht Renz (cynk), Veronika Thurmair (fidel), Elisabeth Ruhland (sopran, fidel, dzwonki), Helga Radecker (sopran), Christa Keglmaier (sopran), Maria Bichler (sopran), Irmengard Metten (sopran) ; Konrad Ruhland, dyrygent.
Nagranie: 1968, Möschenfeld bei München.
Śpiew w języku łacińskim.
Źródła (dotyczy obu płyt): "1. Die vier grossen Notre-Dame-Handschriften: Codex Wolfenbüttel 677 (Helmstedt 628) (W1) ; Codex Wolfenbüttel 1099 (Helmstedt 1206) (W2) ; Codex Florenz, Bibl. Laur. Pluteus 29, I (F) ; Codex Madrid, Bibl. nac. olim Hh 167 (Ma) -- 2. Die zentralen Motettenhandschriften: Codex Montpellier, Fac. med. H 196 (Mo) ; Codex Bamberg Ed. IV, 6 (Ba) ; Codex Las Huelgas (Hu) -- 3. Die übrigen verwendeten Handschriften: London, Br. Mus. Add. 27630 ; London, Br. Mus. Arundel 248 ; London, Br. Mus. Harl. 978 ; Prag, Univ. Bibl. VI G III a ; Darmstadt 3317 ; Diessen, Clm. 5511 ; Mossburg, Univ. Bibl. München 156 (von 1360) ; Polling, Clm. 11764 (14. Jahrhundert)."
Opis na podstawie źródeł internetowych, http://www.worldcat.org/title/ars-antiqua-fruhe-mehrstimmigkeit-organum-motette-conductus/oclc/870099177 i innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mouseion
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P0008-0009/MK (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
()
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
(Rekord przeznaczony do dalszego opracowania.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mouseion
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P0422/MK (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej